Час від часу з’являються дискусії на тему застосування на автомобільних дорогах бетонного (парапетного) чи металевого дорожнього бар’єрного огородження.

Основне завдання огородження – забезпечити стримування дорожніх ТЗ (транспортний засіб) на автомобільній дорозі контрольованим чином із завданням найменшої шкоди пасажирам ТЗ.
І бетонне і металеве огородження може втримати ТЗ, але роблять це по-різному.

В Україні діють наступні нормативні документи, які регламентують застосування даних видів огородження:
– ДСТУ Б В.2.3-10-2003 «Огородження дорожнє парапетного типу. Загальні технічні умови.»
– ДСТУ Б В.2.3-12-2004 «Споруди транспорту. Огородження дорожнє металеве бар’єрного типу. Загальні технічні умови.»

Згідно ДСТУ Б В.2.3-10-2003: «п. 9.2. Огородження парапетного типу використовуються в стримувальній системі, якщо розрахунковий поперечний прогин огороджень бар’єрного або тросового типу не спроможний забезпечити вимоги призначення та надійності в певних умовах руху на штучній споруді або ділянці дороги.»

Згідно Європейського стандарту EN 1317-1 та EN 1317-2, а також вище згаданих ДСТУ основними показниками огородження (бетонного та металевого) є:

– стримувальна здатність;
– робоча ширина;
– ASI – індекс інерційного перевантаження під час зіткнення.

* майже в усіх типах металевого бар’єрного огородження цей показник А (найбільш сприятливий для пасажирів транспортних засобів). У бетонних огородженнях цей показник В, і в деяких випадках С.

Згідно EN 1317 та ДСТУ конструкція огородження (бетонного чи металевого) повинна мати паспорт та протокол натурних випробувань, що підтверджує основні характеристики системи (стримувальну здатність, робочу ширину,індекс ASI). Бетонне огородження, яке встановлене на українських дорогах (траса М-05 Київ – Одеса, Н-01 Київ – Знам’янка, м. Київ) не відповідає ні європейським, ні українським стандартам безпеки, адже не має протоколів натурних випробувань. Дане огородження створює небезпеку на дорозі для всіх учасників руху, адже являє собою “бетонний паркан”.

Варто зазначити, що вартість бетонного огородження перевищує в декілька разів вартість металевого бар’єрного огородження.

І на додаток відео, як наочна демонстрація основних характеристик та принципу дії двох різних типів огородження при зіткненні ТЗ. Відео розроблено за участю основних виробників огородження, зокрема нашої компанії.

Після перегляду цього відео багать речей стають очевидними.

Висновки робіть самі!

© 2017 PASS+CO